Sisuturundus

Friendsi pesu ja sokid – kvaliteet ja keskkonnahoid käivad käsikäes

Pesu ja sokid saavad sageli teenimatult vähe tähelepanu. Aga mitte juhul, kui need on originaalse Eesti disainiga, väga kvaliteetsed, kehasõbralikest materjalidest ning toodetud keskkonnasäästlikult.

Friends Textile tooted on püüdnud pilke nii kodumaal kui maailma moelavadel. Ettevõtte juhatuse liige Alo Kivistik tutvustab soki- ja pesubrändi telgitaguseid.

Olete rõivamaailmas tegutsenud juba mitukümmend aastat. Millistele toodetele on teie ettevõte keskendunud?

Friends Textile OÜ on tegutsenud juba üle 28 aasta ning algusest peale spetsialiseerunud kitsale valdkonnale, milleks on pesu ja sokid. Keskendumine aluspesule ja sokkidele võimaldab kõige paremini saada aru tarbijate vajadustest ning pakkuda oma klientidele parimat väärtust. 

Nii meeste kui naise pesu on esindatud laias tootevalikus. Meeste aluspesu kollektsioonis on olemas kõik peamised tooted, nagu aluspüksid, bokserid, alussärgid ja pikk pesu (soe pesu). Naiste pesu kollektsioonis on esindatud samuti klassikalised aluspüksid, bokserid, hipsterid, rinnahoidjad, topid ja bralette’id. 

Friendsi sokid on väga paljude meeste lemmikud – kui mees on leidnud endale oma lemmiksokid, siis ostetakse neid tihti lausa mitmekümne kaupa korraga. Naistesokkide kollektsioon on samuti väga lai.

Naised eelistavad oma sokivaliku täiendamisel eksperimenteerida erinevate värvide, stiilide ja disainidega ning pööravad märksa enam tähelepanu aksessuaaride sobitamisele muu garderoobiga. Ka laste pesukollektsioon on saanud väga kiitvaid sõnu nii Eestis kui paljudes välisriikides. 

Olete moeäris edukalt tegutsenud 28 aastat, see on märkimisväärselt pikk aeg. Kuidas olete muutuvate moesuundade ja tarbijaharjumuste tingimustes hakkama saanud?

Vastuse sissejuhatuseks sobib ehk ladinakeelne mõttetera: nihil est constant et mutatio – miski pole kindel peale selle, et asjad muutuvad. Juba loodusest on tuttav tõdemus, et kõige paremini jäävad ellu need, kes kohanevad muutuvate oludega. Mõistagi on selle pika aja jooksul toimunud väga suured muutused nii klientide eelistustes, rõivaste tootmistehnoloogiates kui ka kasutatavates materjalides.

Friends Textile pikk ajalugu tähendab, et oleme muutuvate oludega, mille alla kuuluvad kindlasti ka jaekaubanduses toimuvad arengud, hästi kohanenud. Kui tuua välja siiski paar asja, mis on olnud meile püsivalt väga olulised, kuigi ka nende sisu on ajas muutunud, siis on need toodete kvaliteet ja tarbijate eelistused.   

Mainisite toodete kvaliteeti – miks on see nii oluline?

Meil on kasutusel sõna elukvaliteet, mis hõlmab lugematut arvu igapäevase elu aspekte ja kõik need kokku annavad sellele terminile sisu. Kvaliteetne pesu ja sokid on üks osa heast elukvaliteedist, nagu ka hea toit või muu eluks vajalik.

Eelkõige on kvaliteetsed rõivad, mille hulka kuuluvad ka alusrõivad ja aksessuaarid, loomulik viis ennast hästi tunda ja väärtustada. Meile on nii mõnigi klient kirjutanud, et tunneb ennast Friendsi pesus lihtsalt hästi, kindlalt ja mugavalt – see on parim kiitus, mida üks bränd võib saada.  

Kvaliteedi all ei mõtle me seega vaid rõivaste vastupidavust, kulumiskindlust ja head värvipüsivust, vaid see hõlmab ka mugavust, funktsionaalsust ja seda erilist miskit, miks paljud inimesed eri riikidest ikka ja jälle Friendsi tooteid eelistavad.  

Lisaks eelnevale on kvaliteetsete toodete eelistamine üldse kõige keskkonnasõbralikum valik. Kvaliteetset pesu ja sokke saab kasutada pikema aja vältel ja seetõttu on nende tarbimise ökoloogiline jalajälg väiksem.  

Kui tähtis on teie jaoks keskkonnasäästlikkus?

Meie jaoks on keskkonnasäästlikkus väga olulisel kohal. Hakkasime juba palju aastaid tagasi, kui keskkonnasäästlikkus ei olnud veel üldiseks trendiks muutunud, sellest väärtusest lähtudes igapäevaseid majandusalaseid otsuseid tegema. Näiteks juba alates 2005. aastast oleme Friends Textile masinaparki soetanud eranditult hübriidtehnoloogiat kasutavaid sõidukeid.  

Kui tulevikus on elektrienergia toodetud rohelisemal viisil, saab mõelda üleminekule elektriautode peale. Oleme keskkonnasäästliku mõtteviisi viinud isegi oma majandustegevuse väiksematesse detailidesse. Näiteks käesoleval aastal uuendasime ettevõtte printereid ja enne seda tegime põhjaliku uuringu erinevate seadmete ja kulumaterjalide keskkonnamõjust. Oleme rahul, et Friendsi keskkonnajälg on tehtud otsuste tulemusel nüüdsest jälle väiksem. 

Kui raske on ettevõttel olla keskkonnasäästlik?

Keskkonnasäästliku valiku aluseks on enamasti ettevõtte väärtushinnangud, teadlikkus ja majanduslikud võimalused. Seega, kui ettevõtte kultuuris ei väärtustata keskkonnasäästlikkust, siis tõenäoliselt on ka sellealane teadlikkus ning keskkonnahoiualane tegevus puudulikud või hõlmatavad terminiga rohepesu. 

Enamasti on keskkonnasäästlikud lahendused kallimad kui keskkonnale kahjulikumad alternatiivid ja seega on lisaks eelnevale oluline ka ettevõtte majanduslik võimekus loodust säästvaid lahendusi praktiliselt ellu viia. Siin on omakorda olulise tähtsusega tarbijate valikud, sest kui ostja eelistab kõige odavamat kaupa, siis peab enamasti just meid ümbritsev keskkond selle “odavuse” eest lõivu maksma. 

Kas keskkonnasäästlikult toodetud pesu ja sokkide eest peab oluliselt kõrgemat hinda maksma?

Friends käsitleb keskkonnasäästlikkust algusest peale eluterve majandustegevuse alusena, mitte lisakasumi teenimise allikana. Seetõttu on meie aluspesu ja sokid kättesaadavad väga mõistliku hinnaga.

Lisaks meie enda tegevuse pidevalt vähenevale jalajäljele on hea teada, et ligi 90 protsenti meie toodetest on valmistatud tipptasemel tehnoloogiat kasutavatel tootmisliinidel, mis on sertifitseeritud keskkonnaalaste sertifikaatidega nagu ISO 14001 või Oeko-Tex Step. 

Kas arvate, et ka kliendid hindavad keskkonnasäästlikkust?

Ma usun küll, et paljud kliendid hindavad keskkonnasäästlikkust ning sellealane teadlikkus ja ka nõudlikkus on kindlasti tõusutrendis. Samas on määrava tähtsusega ikkagi see, kas inimesed on reaalselt valmis keskkonnasäästlikumalt toodetud kauba eest ka sellele vastavat hinda maksma. 

FRIENDS tooted on müügil kõikjal Eesti juhtivas jaekaubanduses ning veebipoes www.friendsbodywear.com/et

FRIENDS kaubamärki kandvad pesu ja sokid on paljude Eesti inimeste eelistatuim valik. Rohkem kui 28aastane kogemus tootearenduses ja kompromissitu tähelepanu kvaliteedile on üheks põhjuseks, miks FRIENDS brändiga tooteid eelistab üha rohkem tarbijaid nii Eestis kui ka paljudes välisriikides. Täiendavat infot ettevõtte tegevust, keskkonnahoiu põhimõtetest ja tootekollektsioonidest leiad kodulehelt: www.friendsbodywear.com

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Ära jää ilma päeva põnevamatest lugudest

Telli Geeniuse uudiskiri

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate olulisematest Geeniuse teemadest.