Ära vali looduskosmeetikat oletuste, vaid faktide põhjal

LUUVi toodete valmistamise protsess on tervikuna tõepoolest selline, nagu looduskosmeetika puhul olema peab: loodust säästev ning keskkonnast ja inimesest hooliv.Foto: LUUV

Tõenäoliselt oled vähemalt kord elus seisnud nõutult kosmeetikaleti ees ning üritanud teha parima valiku, ent lõpuks oled otsustanud ikkagi toote ilusa pakendi või kirjelduse järgi. Kuid on veel üks võimalus: selle asemel et vaevata pead keemiliste koostisosade nimekirjaga, vaata järele, kas tootele on omistatud sertifikaate ehk märgiseid ja millised need on.

Looduskosmeetikabränd LUUV on Eesti esimene kosmeetikatootja, kellel on neid ette näidata lausa mitu.

Kõige-kõigem märgis

Kevadel sai LUUV kätte ülemaailmselt tunnustatud ökomärgised EcoLabel ja ECOCERT/COSMOS, mis kinnitavad, et nende tooted on igal juhul turvaline ja looduslik valik. LUUVi tegevjuhi Jüri Paltseri sõnul on ökomärgised nende ettevõttele väga olulised, sest kogu taotlemisprotsess tehti läbi iseseisvalt ning tooted on täielikult Eestis kohapeal välja arendatud ja toodetud. 

“ECOCERT/COSMOS on kosmeetikamaailma kõige-kõigem märgis, sellest rangemat ei ole,” ütles Paltser. Paljud kosmeetikatooted, mille puhul väidetakse, et tegemist on loodusliku tootega, ei vasta sageli isegi kõige elementaarsematele loodustoodete kriteeriumitele. Seesugune rohepesu on tarbijad teinud ettevaatlikuks.

“Ökomärgis annab seevastu turvatunde, et toode on tegelikult ka looduskosmeetika, selle parimas tähenduses,” sõnas Paltser ning lisas, et märgised aitavad LUUVil konkureerida paremini ka välisturgudel.

Levinud eksiarvamus

Sageli kohtab eksiarvamust, et looduskosmeetika pole teiste kosmeetikatoodetega võrreldes sama tõhus ja kvaliteetne. LUUVi tegevjuht Jüri Paltser lükkab selle väite ümber. “Looduskosmeetikas on kasutusel väga palju aineid, mis on inimese nahale ja juustele kõige lähedasemate omadustega ning seeläbi ka kõige paremini omastatavad,” kinnitas ta.

Väga tihti pöördutakse looduskosmeetika poole just siis, kui mure on juba tekkinud, ning leitakse, et abi saab just loodusest. “Loodustooted annavad väga hea ja kiire tulemuse, ent loomulikult on ka järjepidevus oluline,” toonitas Paltser.

Tootmisprotsessist jäätmekäitluseni

Ehkki alguses oli ettevõttel kerge aukartus, kas nende tooted on sertifitseerimiseks valmis, läks see Paltseri sõnul kiiresti üle. “See protsess on meile kui ettevõttele palju andnud – oleme selle käigus palju õppinud ning ka eneseusku ja -kindlust juurde saanud,” sõnas ta.

Sertifikaadi taotlemisel võetakse koos tootega luubi alla kogu tootmisprotsess ja seda kontrollitakse viimse detailini. Näiteks veendutakse, kas tähelepanu on pööratud ka jäätmekäitlusele ja energiasäästule. “Toodete kvaliteedikontroll on väga range ning keskkonna jalajälg peab olema võimalikult väike,” ütles ta.

Ökomärgisega toode ei tohi sisaldada naftasaadusi, silikooni ega sünteetilisi lõhnaaineid ning ka tooraine, millest valmib hiljem näiteks kreem, pruunistav vaht või pesugeel, peab olema saadud loodust säästval viisil ning eetiliselt.

Niisiis tõendavad sertifikaadid, et LUUVi toodete valmistamise protsess on tervikuna tõepoolest selline, nagu looduskosmeetika puhul olema peab: loodust säästev ning keskkonnast ja inimesest hooliv. “Üldjoontes on looduskosmeetikaga nagu toiduga – kui sööd kvaliteetset toitu, siis keha tänab sind, ning kui tarbid looduskosmeetikat, siis on seda näost näha,” sõnas LUUVi tegevjuht Jüri Paltser.

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Igal argipäeval

Ära jää ilma päeva põnevamatest lugudest

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate tehnoloogia-, auto-, raha- ja meelelahutusportaali olulisematest lugudest.