Johann Kööp ütleb tagasihoidlikult, et suurt tähelepanu äratanud foto sündis kiirelt ja täiesti juhuslikult. Üks Prantsuse ajakiri, mille alt ilmub ka toiduteemalisi väljaandeid, palus, et Kööp teeks neile šokolaaditeemalise numbri tarvis mõned fotod. Kui tellimustööd olid kliendile saadetud, tekkis aga fotograafil ideid veelgi. “Mul oli arvutiekraan, mille olin leidnud ülikooli prügist, seisnud mitu kuud,” sõnas ta. “Järsku tuli mõte, et mul on veel šokolaadi, mul on ekraan ja äkki ma siis teen midagi.”
Oma Instagrami kontol Kanaliha on Kööp fotot kirjeldanud pealkirjaga “Sweet new office”. Mõneti magus ja inspireeriv 2020. aasta kevadel tervele maailmale peale sadanud koroonakarantiin peagi ülikooli lõpetavale fotograafile oligi. Ideed hakkasid voolama, seatud piirid kutsusid katsetama.
Kui varem oli Kööp pildistanud peamiselt filmikaameraga, siis alates eelmise aasta märtsist on ta kasutanud ainult digikaamerat. “Pandeemia ajal kõik täielikult muutus. Kuna ruumi oli vähe, siis tihtipeale tähendas see seda, et pidin set up’i üles seadma oma kööki või magamistuppa,“ jutustas ta, kuidas pealtnäha justkui stuudios loodud fotode sündimiseks seisis ta oma voodil või kööginurgas, objektide taustad oli ta valmistanud paberi ja kleeplindi abil. “Teadsin, et olen päris hea limiteeritud ressurssidega tegutsemises ja igapäevaesemete teistmoodi kasutamises. See oli ka näiteks mõte, mille panid liikuma erinevad kontseptuaalkunsti kunstnikud.”
See lugu on Geeniuse ja PRO tellijatele.
Logi sisse või vormista tellimus
- Ligipääs seitsme Geeniuse portaali kõikidele artiklitele.
- Ajakirjade Autoleht, Autoleht Ekstra ja Digi artiklite lugemisõigus veebis.
Tellija andmed
Soovid maksta arvega, teha hulgitellimuse või otsid teistsugust tellimust? Kõik tellimisvõimalused leiad siit.