1965. aastal loodud Itaalia perekonnale kuuluv rõivafirma United Colours of Benetton tegi Eesti turule comeback’i, avades kaubanduskeskuses T1 poe. Benettoni kaupa sai osta Kristiine keskusest, aga viis viimast aastat on pidanud brändi fännid soetama tooteid Helsingi kauplusest. Ja see laevasõidu plaanimine on ju tüütu, olgem ausad.

Benettonile annavad näo lihtsa lõikega värvikirevad rõivad. Valik on seejuures lai: siit leiab sportliku joonega puuvillaluspesu, kunstkarusnahast rohelise talvemantli, pööratud nahast oranžid kontskingad ja ka täisvillase kõrge kaelusega kampsuni.

Brändi rõivad on valmistatud nahasõbralikest materjalidest, olgu nimetatud vill, puuvill, linane ja viskoos. Hinnad algavad viiest eurost. Suurused on vahemikus XS–XL.

United Colours of Benetton on silma jäänud oma provokatiivsete reklaamidega. Kõik sai alguse 1991. aastal, kui Itaalia fotograaf Oliviero Toscani pildistas aidsivastase kampaania tarbeks muu hulgas vastsündinud last.

Kuigi brändi sõnul olevat eesmärk ülistada sellega elu, tekitas foto viha ja sellest sai üks enim tsenseeritud fotosid kogu Benettoni ajaloos. “Me ei loonud reklaame selleks, et inimesi provotseerida, vaid panna nad rääkima, et arendada kodaniku teadvust,” on kommenteerinud brändi esindaja Luciano Benetton.

United Colours of Benetton pole kaotanud sotsiaalset närvi – viimasel kümnendil on nende kampaaniad pööranud tähelepanu nii naistevastasele vägivallale (videot näed allpool) kui ka vihkamisele üldiselt. 2011. aastal loodi selles valguses ka sihtasutus UNHATE (vabas tõlkes ära vihka). Brändi sõnul on õhkõrn piir armastuse ja vihkamise vahel, nende eesmärk on seda nihutada. Nõnda vaatasid kampaaniaplakatitelt vastu teineteist suudlevad riigipead, näiteks tollane Ameerika president Barack Obama ja Hiina president Hu Jintao.
https://youtu.be/_lDncgUwor4