Intsikurmu Ketsist leiab ainult kõige erilisemad tossud

Pane tähele! Artikkel on ilmunud enam kui 5 aastat tagasi ning kuulub Geeniuse digitaalsesse arhiivi.
Foto: Aron Urb

T1 Mall of Tallinnast leiab eksklusiivsed tossud, mida on valitud erilise hoolega. Ükski paar pole sattunud kauplusesse juhuslikult.

Tossumaania on juba aastaid kogunud maailmas hoogu. Ideaalsete botaste nimel pannakse end kirja veebipoe loosi, et saada ostuõigus (sa lugesid õigesti, see ei garanteeri veel botaseid!), kogunetakse varahommikul tossukaupluse ukse taha ning kammitakse internetis läbi järelturgusid, kust leiab need mitu korda kallima hinnaga. Põhjamaades ja Baltikumis on käputäis poode, kust leiab kõige eksklusiivsemaid jalatseid – nende müügiõiguse taotlemine on keeruline, sest kauplus peab iseenda olemasolu brändi müügiks tõestama. Põhimõtteliselt peab näitama, et ollakse piisavalt äge, et võiks esitleda mõnd jalatsipaari.

Miks just kets, mitte botas? “See on ilus eestikeelne sõna, mille alla sobituvad paljud jalanõud. Meie poes saavad ketsid impulsi muusika ja filmi kaudu ning kõik koondub ühe nimetuse alla – kets,” kommenteerib Martin (paremal), kes on pildil koos Intsikurmu muusikafestivali teise korraldaja Silver Roostikuga.

Nüüd on üks selliseid poode ka T1 Mall of Tallinnas asuv Intsikurmu Kets, mis ühendab Intsikurmu muusikafestivali korraldajate Martin Ruusi ja Silver Roostiku kontori ja showroom’i. “Laseme inimestel käia niisama ringi ja vaadata lühifilme, mängida malet või pinksi ning vaadata kunstnike töid,” räägib Martin. Alaliselt on üles seatud kontsertlava, kus on teiste seas käinud esinemas laulja Mick Pedaja ja bänd I Wear* Experiment.

Intsikurmu Ketsi eesmärk on pakkuda kliendile kõige-kõige vingemaid jalatseid. “Soovime pakkuda tulevikus 70 protsendi ulatuses eksklusiivseid ketse. Meile läheb see korda, sest inimesed väljendavad ketsikultuuri kaudu emotsioone. Kui on jalas ägedad jalanõud, siis on ka päev palju tuusam,” sõnab Martin.

Intsikurmu Ketsist leiab vaid kõige vingemad tossud.

Kauplusest ei leia seega jooksujalatseid, mis ehivad tavapoodide lette. “Pakume kvaliteetset ja kallimat elustiiliketsi – hinnad küündivad 200 euroni –, mis sobib hästi kokku meie festivalipoe kontseptsiooniga. Jalanõud on inspireeritud muusikast, kunstist, visuaalmeediast ja disainist,” räägib Martin. Kuigi tegijad ei taha nimetada poodi premiumklassi omaks, on selle valik tavapoest julgem, kontsentreeritud ja kaupa leidub limiteeritud koguses, ka muutub see vastavalt hooajale.

Intsikurmu Ketsi tossude valimine on omaette teema: selleks tuleb külastada brändide showroom’e ja valida botased välja. Seal välja pandud valik sõltub aga suuresti konkreetse poe kontseptsioonist. Baltikumi vahel on täpselt ära jagatud, kes kui palju mudeleid saab. Võib juhtuda sedagi, et mitu poodi soovib tellida konkreetset mudelit, aga kogus on juba täis või konkreetne kauplus saab kokku vaid kümme paari. “Näiteks tahame tellida Intsikurmu Ketsi konkreetset Air Force’i tossu, aga selgub, et ei saa soovitud kogust, sest limiit on täis. Nii ei saa alati kõike, mida tahaks,” sõnab Martin.

Intsikurmu Ketsis ühendab Intsikurmu muusikafestivali korraldajate kontori ja showroom’i.

Ketsikultuur on Martini sõnul Eestis kasvav trend. “Tihti torkab silma, et lõpupidudel on poistel ja tüdrukutel valitud piduliku riietuse juurde ägedad disainketsid. Või galal, kus king on asendatud ketsiga. Festivalidest rääkimata. Inimesed tahavad eristuda eksklusiivsema mudeli või ägeda värviga.”

Intsikurmu Ketsi poes on populaarseimad mudelid Nike Air Force ja Converse’i Chuck Taylor ning One Star. Viimast on Intsikurmu Ketsis müügil 12 eri mudelit. Seejuures on soov selle osakaalu suurendada ja olla tegelikult brändi jalatsite valikuga Tallinnas esirinnas. “Ootame Converse’i uut comeback’i ja aitame sellele kaasa, sest tunneme, et see bränd sobib stiililt väga hästi kokku Intsikurmu festivaliga,” lausub Martin.

Intsikurmu Ketsis saab vabalt ka pinksi mängida.

Ta tunnistab, et temastki on saanud suur ketsisõber. “Kui olen juba mõnda aega käinud ühe paariga ja näen uut mudelit, siis tahaks seda saada.” Ja paratamatult kasvab tänu poele ka isiklik botasevalik – tihtipeale jääb ju silma lahe tossupaar, mis sobiks sellesse ideaalselt.

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Igal argipäeval

Ära jää ilma päeva põnevamatest lugudest

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate tehnoloogia-, auto-, raha- ja meelelahutusportaali olulisematest lugudest.