Eesti juhtiv moetootja Baltika teatas augusti lõpul, et toob turule uue kaubamärgi ja mitu senist suletakse.
Baltika uueks peamiseks kaubamärgiks saab Vérenni. Börsiteates ettevõte nime valikut ei selgita, kuid eeldada võib, et nimi lähtub asjaolust, et Eesti rõivatööstuse peakontor asub Tallinnas Veerenni tänaval.
Uut märki hakkavad kandma kõik Baltika poed ja e-pood. Siiani olid ettevõttel eraldi Baltmani, Bastioni, Ivo Nikkolo, Montoni ja Mosaici kaubamärgi kauplused ning veebinimi andmorefashion.
Esimene uue kontseptsiooniga Vérenni esinduspood avatakse selle aasta sügisel Tallinna kaubanduskeskuses T1. Kauplus hakkab paiknema ligikaudu 400 ruutmeetril.
Kaubamärkidest kaovad lähiaastatel Mosaic ja Bastion, kuid esimeses poes on need jätkuvalt saadaval. Esimene Vérenni kollektsioon valmib 2020. aasta alguseks, seetõttu esimese poe avamisel seda veel näha ei saa.
Uue brändi peadisainerit Baltika ei avalda.
Vérenni kollektsiooni valmides peaks sellest saama Baltika mainstream-segmendi juhtiv bränd, mis katab Mosaici ja Bastioni klientide vajadused ning püüab ka uusi kliendigruppe.
Alles jäävad Montoni, Ivo Nikkolo ja Baltmani bränd.
Muudatused tulevad ka Baltika lojaalsusprogrammis ja reklaamikeeles.
Vérenni kaubamärgi lõi Baltika koostöös agentuuriga Velvet. Ettevõtte kirjelduse kohaselt liidab kaubamärk endas nii hiljuti 90. tegutsemisaastat tähistanud organisatsiooni ajaloolise pärandi kui ka rahvusvahelisse konteksti sobiva modernse twist’iga minimalismi. “See on olemuslikult inspireeriv, nüüdisaegne, enesekindel, samas kosmopoliitne ning avatud, viidates professionaalsele ning positiivselt iseteadlikule moemajale,” selgitas Baltika chief customer officer Mari-Liis Küppar uue brändi tuuma.
Ettevõte lubab, et jätkab kodumaise tootmisega, aga ümberkorraldused tulevad ka seal ja osa tootmisest müüakse. Ettevõtte plaan on senisest enam spetsialiseeruda ja hakata valitud valdkondades allhanget pakkuma.